Hantverkarna har inte hört av sig idag. Pratade med projektledaren igår och han berättade att en av adresserna de arbetar på hade visat sig inte stämma med ritningarna de fått, så det skulle ta betydligt längre tid där. Vilket gör att jag starkt misstänker att de inte kommer komma till min lägenhet denna veckan.

Dagen har flutit på ganska bra, kände mig riktigt hängig vid lunch och trodde att jag dragit på mig någon av de smittor som går just nu. Men nu känns allt bra igen så förhoppningsvis var det bara något riktigt tillfälligt.

Missade norrskenet i natt antingen var molnen i vägen eller så hade det inte dragit igång innan jag gick till sängs. Tydligen skulle man sett det nere i Polen också, men det finns visst chans att kunna få en titt på dem ikväll också. Får väl se hur länge jag orkar hålla mig vaken. Jag trodde inte att man kunde se norrsken så här långt söderut, även om jag alltid har haft ett minne av att ha sett sådant när jag gick på mellanstadiet. Har på något sätt tänkt mig att jag måste inbillat mig det. Nu vet jag alltså att det mycket möjligt kan vara så att jag såg norrskenet den där morgonen på mellanstadiet när jag var skolpolis och vaktade ett övergångsställe.

