Inget norrsken för herr Velander i natt heller, tydligen blir det inte sikte på solförmörkelsen i morgon heller. Men det vet jag att jag har sett en redan i alla fall men det känns som att det är något man inte riktigt kan få nog av. Å andra sidan så kommer den antagligen när vi har som mest att göra på jobbet ändå. Hoppas att fredagen blir lugn.

Fick idag definitivt besked att hantverkarna kommer måndag till onsdag. Så mellan 07.00 och 18.00 de dagarna får jag inte använda avloppen i lägenheten. Får bli långa dagar på jobbet eller hoppas på bra väder så man kan vara ute, det ska tydligen lukta ganska starkt av plast när de håller på. Mysigt.

Får tillbaka på skatten i år. I vanlig ordning höll jag på att säga. Skönt att kunna lasta in de där tusenlapparna i min ekonomi, kanske blir det en ny penna eller två till sommaren. Hade ju varit en fin present till sig själv för att man överlevde första året som lärare. Om jag nu gör det vill säga, det vet man ju aldrig, men det finns hopp om det i alla fall.

Så Saudi arabien blev arga för att vi sa upp vapenavtalet. Kallar hem sina ambassadörer och stänger ute svenska affärsmän från landet. Alltså, det är ju helt absurt att vi har haft ett sådant avtal från början och att säga upp det är ju det enda rimliga. Att de dessutom blir förbannade för att de har blivit kallade för det de är, en diktatur, är ju i stort skrattretande. Att näringslivet som bara ser till sina egna plånböcker gör allt för att hålla sig på god fot med landet är ganska äckligt att se.

