Äntligen fredag, det känns som om axlarna sjunker ner ett par snäpp nu när jag kommit hem och varvat ner. Det har varit en ganska lugn vecka ändå, en del extra att ta tag i men samtidigt en del annat som fallit bort under veckan har gjort att det nog har gått jämt upp.

Solförmörkelsen blev ju som väntat inget man kunde se här. Man märkte den, för det blev betydligt mörkare men det jämngråa molnskiktet gjorde att man inte sett solen på hela dagen. Dessutom var jag på mitt förra jobb med två elever och visade upp lite om toleranser och annat skoj. Så det hade inte varit läge att stanna upp och studera solen.

Det som väntar nu är en middag med entrecote, stekt potatis och en öl eller två. Sen kommer jag somna gott i kväll.

I morgon är det dags att åka till syrran och fira födelsedag. I och med att hantverkarna kommer först på måndag så får jag köpa med mig lite extra mat till mina katter som jag kan skicka vidare med mina föräldrar. Känns ganska skönt att jag slipper åka ner dit och hämta dem i helgen, då hade hela helgen gått åt till körande i stort sett. Vill vila mycket i helgen men istället blir det en hel del städning så att hantverkarna kommer åt ordentligt. Inte för att det ser så hemskt ut men en liten uppfräschning skadar inte.

Men först mat.

