Dagen har flutit på bra. Jag kom upp i tid och kom iväg till affären innan melodikrysset så jag kunde ta det lugnt fram till det var dags att köra. Det var förvarnat om att det skulle komma snö denna helgen något som tack och lov inte visade sig. Jo det kom tre flingor när vi skulle bryta upp men det var så lite så det var inte något att tänka på.

Det visade sig att syster behöver lite förbindelsebeslag till sina hyllor. Finns att köpa för en tämligen billig peng. Men det ser ut att vara en ganska enkel grej att tillverka. Så nu har jag ett projekt till eleverna att pyssla med. Får bara kolla vad vi har för gängtappar att tillgå. Originalet har M4 gänga men jag vet att vi har M3 skruvar på jobbet som skulle passa bra. Behöver inte vara större. Problemet är ju bara att ju mindre gänga desto mer benägen är tappen att brytas om man gör fel. Det tål att testas dock.

Nu sitter jag här med Glenn Miller på stereon. Behaglig musik att lyssna nu när det går mot kväll. Lite udda skiva får jag lov att säga. Det är ett dubbelt samlingsalbum. De andra dubbelalbum jag har är numrerade enligt modellen 1234 eller ABCD om man så vill. Normalt är ju A och B sida, och när man då får en skiva till i ett album blir ju följden att det blir C och D. I det här fallet är A och D på samma skiva och således B och C på den andra. Lite konfunderar över varför det är så. Det får nog bli en fråga jag får klura lite på.

