Jag var pigg igår och såg nästan fram emot att röja här hemma idag. Det var i går det och min kropp tyckte att det var dumt att se fram emot något. Hela dagen har jag varit seg och trött. Som om jag, gud förbjude, håller på att bli sjuk. Jag tvingade mig igång med städningen, det tog inte mer än en dryg timme så var toaletten utrymd och köket hyggligt i ordning för att kunna ta emot hantverkare i morgon.

Tänkte att en promenad kunde nog få mig att komma igång. Lite friskluft och blåsa bort doften av allrent som låg tät i lägenheten. Till slut lyckades jag övertala kroppen om att det var en bra idé, men stegen gick sakta, jag kurade ihop mig. Inte bara mot vinden som var kall men även för att det var inte den behagliga promenaden jag hade hoppats på. Jag såg hela tiden för mitt inre hur jag kunde legat på soffan och vilat istället. Jag gick vidare.

Väl hemma kändes det som att jag knappt kunde hålla ögonen öppna. Jag la mig på soffan en stund men kom inte till ro. Orolig för att om jag somnar nu så sover jag dåligt i natt reste jag mig igen. Surfade runt lite planlöst på nätet. Kollade på lite fotboll och ett avsnitt av Mad Men. Här sitter jag nu. Klockan är inte ens 18.00 och jag funderar på om det inte är okej att gå och lägga sig snart. Ännu så länge är det lite för ljust här. När jag vaknar i morgon vill jag vara piggare.

