Av någon anledning bestämde sig min hjärna för att jag inte alls behövde sova i natt. Jag vaknade till vid tvåtiden och sen var det en kamp om att försöka försvinna in i sömnen igen. Det gick sådär. Jag hade ju redan igår bestämt mig för att ta bilen till jobbet så jag kunde ju ligga kvar nästan en hel timme när klockan ringde. Kanske var det detta som räddade dagen för när jag väl kom ur duschen i morse så var jag hyfsat pigg.

Dagen har varit ganska lugn. Har ju bara en klass på tisdagar och de är ute på praktik för tillfället så det är ganska lugnt. Borde hinna med sånt som får stå åt sidan annars. Planering och rensa skrivbordet typ, men icke. Då kommer det något spännande projekt som man inte kan säga nej till och plötsligt sitter man med någon rostig gammal stålbit framför sig och försöker gissa sig till vinklar och radier. Det blev en ritning av det till slut i alla fall, får väl se om jag hittar någon elev som jag släpper på det eller om jag själv ställer mig och leker i svarvarna.

I jakten på underskrifter på papper som ska skickas in för validering kom turen till två före detta arbetskamrater och numera lunchkamrater. Tack vare mitt förlåtande schema så blev det en långlunch med diverse trevligt prat om husköp som gått fel och kommunens planer för skolan som jag jobbar på, som också gått fel. Så nu har jag bara ett helt gäng kopior som ska vidimeras innan jag kan skicka iväg mitt yrkesliv för vidimering. Tänkte att jag ska anfalla alla som kommer och hälsar på oss på jobbet, kravet för att de ska få komma in är att de vidimerar minst en kopia annars låser vi dörren. Kan gå.

Försökte gå och köpa mig en anteckningsbok på stan idag. Storlek A5 och rutad. Inte ett kollegieblock utan en vanlig anteckningsbok. Jag har blivit lite petigare när det kommer till papper sen jag började gräva ner mig i pennträsket. Det är farligt och djupt det där stället och jag rekommenderar ingen att hoppa i. Var nöjd med en vanlig kulspetspenna som kostar två spänn och ett papper som i alla fall nödtorftigt håller kvar bläcket en stund. Rutade anteckningsböcker i storlek A5 är omöjliga att hitta i den här stan verkar det som. Linjerade finns det drivor med. Blanka finns också men rutade anteckningsböcker är något som Halmstadsborna inte verkar ha användning för. Så i stället för att gynna den lokala handlaren så fick jag sätta mig vid datorn och beställa hem från nätet.

Det är alltså bara tisdag idag. Jag blir så trött.

