Hade stora problem att somna igår. Ändå tyckte jag att jag gjorde allt rätt när jag tog ett bad, lyssnade på Chopin och läste fram till det var dags att gå och lägga sig. Kanske var jag för trött, men jag låg och vände på mig fram till strax efter midnatt. Det är inte optimalt när klockan ringer vid fem.

Jag tyckte det var jobbigt igår när det blev kallt. Fick veta i morse att det inte var så farligt ändå, norröver har det tydligen kommit rikligt med snö och här nere satt vi och funderade på om man inte skulle byta tillbaka till sommardäck nu. Man inser hur bra man har det när man ser någon som har det värre säger man ju och nog är det så.

Fick de rutade anteckningsböcker jag hade beställt. Det visade sig att jag inte riktigt varit vaken när jag beställde och inte insett att det jag köpte var anteckningsböcker med hård pärm istället för den mjuka pärm jag ville ha. Så nu får jag testa hur denna modellen är. Kollade in på Penstore men givetvis visade det sig att de anteckningsböckerna jag ville ha inte fanns inne. Så jag får nöja mig med detta så länge.

Det ger ju mig å andra sidan ett tillfälle till att beställa mer från Penstore, vilket gör att jag nu sitter och bläddrar genom deras sida för att se vad de har för pennor som jag kan tänka mig att köpa. Det är ett bottenlöst hål det där pennträsket.

