Så är ordningen återställd, katterna är hemma igen. Känns som att hela dagen har gått åt till att köra bil och det är väl inte jättelångt från sanningen heller. Det har ju blivit en runda på i runda slängar 30 mil och med lite stopp här och där så tar det ju sin lilla tid.

Det var inte riktigt det överväldigande välkomnande som väntade mig när jag kom för att hämta katterna hos mina föräldrar. Varken Elvis eller Strindberg var så intresserad av mig. De har ju levt i hus i två veckor och det är nog lite mer lockande än min lägenhet på 36 kvadrat. De verkar nöjda nu i alla fall när de har funnit sig till rätta igen. Så nu är det slut på att vända skivor utan att torka bort kattpäls, att dammsuga varannan vecka kan ju funka om man vill samla ihop hårbollarna och tova kläder av dem. Å andra sidan är det skönt att komma hem till en lägenhet och bli välkomnad av någon. Även om det bara är för att de vill ha mat.

Klockan är ju för mycket för att lägga sig på soffan och sova en stund, även om det känns väldigt lockande just nu. Det får nog bli en film på iPaden senare och ryggläge på soffan, kanske The Commitments, insåg idag när jag var ute på vägarna att det var länge sen jag såg den. På småvägarna genom obygden funkade den musiken väldigt bra.

