Ja det är så jag känner mig idag. Åter igen en dag med trötthet och en kropp som är stel och öm. Börjar fundera på om det är någon sjuka på gång. Lägger ändå skulden på sommartiden. En timmes sömn försvann i natt och jag kom dels i säng sent och hade problem att somna. Det är nog bara sömnbrist helt enkelt.

Det har regnat större delen av dagen, ett ganska passande väder förvisso då jag bokat tvättid idag. Så det har blivit besök i tvättstugan och däremellan har jag tittat på True Detective. Redan i första avsnittet så kände jag att det här var precis så bra som alla har sagt. Den gick rakt in i mig på något sätt. Annars är det sällan jag gillar de där serierna som alla hyllar.

Sommartid alltså. Till ingen nytta flyttar vi klockan framåt en timme varje vår. Det stör ut alla rutiner och gör ingen nytta. Den där kvällstimmen med ljus kommer ju ändå, istället blir det mörkt på morgonen igen och hur trevligt är det? Dessutom så när man ska sova så hade det ju varit smartare om man legat kvar på normaltiden. Det är ju lättare att somna när det är mörkt. Men nej, så kan vi inte ha det, man ska höra det tröttsamma pratet om vilket håll klockan ska vridas åt.

”Det blir ju så ljust om kvällarna.” Vad är det för argument? Då ska man ju sova!

