Det går mot påsk och därmed går det mot påsklov. Så det är inte direkt högsta tempo i verkstan just nu. Vilket på sätt och vis passar mig bra. Speciellt idag när jag hade en mindre bra dag i går, då är det skönt när det är lite lugnt. Utan att det för den sakens skull är så att arbetet står still. Ettorna hade ett par moment kvar i svetskursen så de höll till i svetsverkstan hela dagen och det gjorde att det blev lite lugnare på vår sida.

Hade ett möte som blev tidigarelagt vilket jag såg som positivt eftersom det då innebar att vi hade en chans att komma hem lite tidigare än normalt. Det blev inte så då mötet var ganska omfattande. I ett annat ärende så mejlade jag några lärare och upptäckte då att det är möte i morgon också, något som jag hade glömt att notera i min kalender. Så för utom att jag ska till tandläkaren på förmiddagen och laga hål så ska jag iväg på möte i morgon eftermiddag igen. Kan väl säga som så att jag inte är riktigt förtjust i möten, speciellt inte på eftermiddagen. Har en tendens att bli väldigt gäspig på sådana möten, vilket inte är för att de är tråkiga utan bara för att det börjar bli sent och jag skulle behöva en promenad. Gärna hem och gärna avsluta sagda promenad med en halvtimme på soffan.

Ett efter ett har mina fickur nu börjat strula för mig. Just nu är det bara tre som fungerar felfritt. Det jag har på jobbet och så två lite finare ur som jag inte gärna vill bära varje dag. Börjar bli dags att gå iväg till urmakaren. Det får dock vänta lite, vill ju inte ruinera mig helt på att laga klockor. Får nog se till att gå i väg med ett i taget lite då och då så att jag inte behöver ta ett banklån för att lösa notan. Det är skönt att veta vart man ska göra av alla pengarna.

Det känns lite fel att sitta här och skriva när det är så soligt ute. Det är givetvis tack vare sommartiden som det är så. Sommartiden som jag gnällde på igår, faktum är att jag gärna hade tagit att det var lite mörkare nu på kvällen för risken är att jag kommer vara vaken alldeles för länge vilket gör mig ännu tröttare till morgondagens möte. Ska dock passa på och sätta mig och läsa en stund nu när jag inte behöver tända en lampa för att se ordentligt.

