Det är grått in över Halmstad, det ser ut som om det regnar. Jag är trött, som vanligt vid den här tiden egentligen. Har varit en väldigt lugn dag. Tandläkarbesök och möte. En grå tisdag har sällan varit mer passande. Men jag måste säga att jag gillar min tandläkare. Försiktig, mjuk och vänlig, det är ovanligt i min värld. I alla fall att tandläkare är det. Vad vet jag, hålet jag lagade var inte så djupt så det var kanske därför som det inte gjorde ont. Hon har ett sätt att prata med mig och framförallt att inte prata med mig just när jag har hela munnen full av fingrar och suggrunkor som gör att det känns bra helt enkelt. Hoppas jag kan gå till henne lång tid fram över.

Har fått tummen ur och postat mina vidimerade kopior till valideringen nu, dessutom har jag sökt in på högskolan. Nu är det bara att vänta och se om det blir ett stort gapflabb eller om man kan kalla sig studerande till hösten. De flesta verkar tro att jag kommer in. Vi får väl se.

Dagen började grått och mulet. På väg till jobbet ringde mamma och berättade att mormor dog inatt. 90 år gammal och med cancer och sviktande hälsa, sista tiden hade hon syrgastank med sig till hjälp för att syresätta sig. Det var ingen chock. Jag hoppas att hon slapp ha ont.

