image

Det var en liten chock när jag upptäckte det. Först när vi kom tillbaka till skolan så såg vi att det hade haglat lite. Vi tyckte mest det var skönt att vi slapp det så packade vi ihop och jag gick vidare in till stan för lite fika och prat med en god vän som jag träffar alltför sällan.

När jag sen på väg hem går inom en affär för att handla lite nödvändigheter så tittar jag ut och inser att under tiden jag har handlat så har det vräkt ner snö. 20mm eller så, vilket, med tanke på att det är plusgrader, givetvis snabbt blev slask. Härligt värre, underbart att gå hem med det slafsande runt fötterna. Nu är det uppklarnande igen. Så det har gått från att i morse varit klart och soligt, via hagel och lite regn till snöväder och sen vidare till att det nu ser ut att bli en fin kväll. Jag tar inte några chanser och ser till att hålla mig inne.

Begravningstid på fredag, skönt att ha det nu när jag ändå är ledig, samtidigt får jag några dagar i verkstan om jag är på det humöret. Och det är jag nog. Men det är skönt att slippa rodda med en fredag då man ska ordna till med lektioner och så, fredagarna är ganska hektiska normalt sett. Bara att kolla så kostymen passar fortfarande. Kanske skulle man ta med sig sommarhjulen med ner och passa på att stanna över natten och byta däck. Får väl se hur vädret blir först kanske, ska det fortsätta så här får dubbarna sitta kvar ett tag till.

