Den senaste tiden har jag haft lite svårt att hålla koll på vilken dag det är blir inte direkt hjälpt av att det helt plötsligt är en fredag som är ledig, och affärerna håller öppet som på en söndag. Provade kostymen inför mormors begravning och insåg att det behövdes en skjorta och en slips. Jag tog en promenad till Eurostop och handlade, det var en hel del påskfirare som stressade runt med sista minuten grejer.

I övrigt har den här långfredagen varit lugn, har kollat klart på andra säsongen av Bates Motel som jag nog inte riktigt kan rekommendera till någon egentligen. Det finns så mycket bättre serier att se istället. Vet inte riktigt varför att valde att se andra säsongen också.

När jag gick till Eurostop så passade jag på att lyssna på podden Fallet. En svensk variant på podden Serial. De tar tag i ett rättsfall, i båda fallen mord, där det finns tveksamheter om vem som egentligen är skyldig. Serial har gått en säsong och den säsongen ledde till att den dömde fick genom en överklagan. Hur det har gått vet jag inte. Hur det går med Fallet återstår ju att se. I början berättar programledaren att han granskat massor med mordfall och andra grova brott men att inget liknar detta fallet. Vi får väl se hur det utvecklar sig över de kommande veckorna.

Så hälften av er vill alltså förbjuda tiggeri. Tänk om det vore så enkelt.

