Jag är tillbaka på caféet. Denna gång vågade jag mig hit utan hörlurar. Påskledigheten gör sitt till föt att dra ner kundantalet även idag. 

Jag har fått kolla mer än en gång mot bordet bredvid för att se så att det inte är Kalle Lind som sitter där och pratar golf. Rösten är så fruktansvärt lik. 

Musiken är så mycket sämre idag, givetvis för att det inte är jag som bestämmer över den. 

Har ont i min stortå. Haft det en vecka eller så nu. Jag kan gå men det gör ont. Ont att böja den, den är inte varm så det verkar inte vara någon infektion. Kan det kanske vara någon nerv som kommit i kläm? 

Allsvenskan drar vidare idag. Blir nog en titt på AIK-HBK idag. Får väl se hur länge jag håller intresset uppe. Det brukar sluta med att jag bara följer HIFs matcher, men kanske blir det annorlunda nu när jag inte har någon tv och har börjat inse att jag inte behöver ligga på rygg i soffan för att kolla på iPaden. Jag kan ju lika gärna kolla i köket när jag laga mat. 

Vad gör jag här? Bland folk som pratar golf och diskuterar hur deras vänner är som föräldrar? Kaffet är bättre hemma och framför allt billigare. Av någon anledning så går jag hit ändå. En del av mig säger att det är bra för mig att vistas ute bland folk. Kanske är inte det här det bästa sättet. 

Jag väljer kanske fel ställen bara, eller fel tidpunkt. Jag vet inte, men nåt är det. 

Hade svårt att somna i natt. Kanske är det det som får mig att känna så här. Måste köpa mandelolja. 

