Jag hade planer på att åka till verkstan idag. Men så tyckte katterna det var kul att hålla mig vaken mitt i natten. Efter att jag ändå somnat om och sen vaknat halv sex så insåg jag att det var bättre att sova än att försöka sig på att svarva. Så jag somnade om, och när jag vaknade igen var den på besök igen, den brutala huvudvärken.

Den kommer ju då och då som ni vet och oftast så finns det inte så mycket att göra åt den. Jag skulle ju kunna ta mig till en läkare och få det tittat på men det hade ju varit en rimlig och logisk lösning och så kan jag ju inte bete mig. Skämt och sido så är den inte så farlig, jag kan ju vara en någorlunda fungerande människa även när jag har huvudvärken. Just nu är den något lindrad med alvedon. Funderar på att lägga mig i ett varmt bad och se om det hjälper.

För just idag vill jag inte ha huvudvärk. Idag är det ju hemmapremiär för HIF. Jag ska äntligen få bege mig ner till Helsingborg och gå på Olympia ikväll. Jag har sett fram emot denna dagen väldigt länge nu och vädret verkar bli riktigt bra. Så huvudvärk passar inte så bra in just idag, det gör det väl sällan andra dagar heller men idag vill jag kunna ta mig en öl eller två och ha skoj utan att den finns där i bakgrunden och dunkar. Har en känsla av att det blir lite extra tryck på läktarna idag med i och med att det är första matchen för året på Olympia.

Får nog bli ett varmt bad nu och se om det är något som släpper. Om inte annat är det ju skönt.

Fick till en helt underbar omelett till lunch.

