Klockan hann bli fem innan jag somnade. Vilket medförde att jag inte klev ur sängen förrän halv tolv. Då något irriterad på mig själv eftersom jag tycker att sovit bort hela dagen. I och för sig har jag bara sovit drygt sex timmar men det är inte riktigt så min hjärna räknar.

Jag har tre saker jag ska göra idag. Lägga sommardäcken i bilen, hämta ett packet med anteckningsböcker på posten och stryka skjortan inför mormors begravning i morgon. Ändå så tycker min hjärna att jag borde kommit igång tidigare.

Samtidigt så har den ju lite rätt i att det är dumt att sova till lunch. Just nu är ju inte riktigt rätt tid för att vända på dygnet. Snart nog är det ju dags att gå upp tidigt igen och då kan det ju vara bra att vara lite pigg. Men det här med att ha lov och vara ledig när alla andra går på i sina liv som vanligt är något jag inte riktigt vant mig vid. Det var därför jag tänkte vara i verkstan ett par dagar den här veckan. För att hålla någon form av rutin. Det sket ju sig ganska rejält om man säger så.

Match i går och det var efterlängtat och väldigt skoj. Roligt att se hur den nya arenan tar form. Skoj att återigen träffa de där man kommer lida med och glädjas med under säsongen. Själva spelet kan vi ju lämna därhän för det var ärligt talat inte mycket att hänga i granen. Men det såg hyfsat stabilt ut bakåt och nu ska vi bara få till det framåt också. Ingen har gjort mål på oss under denna säsongen, vi har inte heller förlorat. Det är de små sakerna man får hänga upp det på.

Jag borde komma igång nu och inte sitta här och häcka. Det finns ju i alla fall en del att göra. Borde kanske försöka hålla igång så mycket som möjligt idag, få mig själv att bli trött så att jag kan sova i natt. Efter att ha gått med huvudvärk större delen av dagen igår så trodde jag att det skulle bli en skön natts sömn. Ack vad jag bedrog mig.

