Tog en liten sov morgon i morse. Drog mig och hade det bra där under täcket. Men när sen kaffet skulle göras så gick proppen. Lyckades hitta en till och när jag skruvade i den så blixtrade det till och så gick den med. Så det var bara att dra på sig paltorna och köra för att handla. Väl hemma såg jag till att dra ut alla kontakter till allt jag hittade för att få ha proppen hel även efter jag bytt den. Det lyckades och jag fick mitt kaffe. Tack och lov.

Innan jag åkte in till stan för att se HIF spela mot Halmstad så satte jag mig och skrev mailet. Det där som kanske kan ge mig svar på om den Pierre de Lizeray är den samma som skickade min morfar ett vykort 1938. Väntar spänt på svar. Det har i alla fall inte studsat så adressen är fungerande. Frågan är ju bara om någon kollar den.

HIF tog årets första allsvenska seger idag. Det syntes på slutet hur viktig den var. När de låste fast bollen vid Halmstads hörnflagga och kämpade med näbbar och klor för att hålla den i spel på den lilla ytan. Det lyckades och 2-1 seger är ett faktum. Hoppas det kan ge lite stabilitet och självkänsla i laget.

I morgon är det dags att jobba igen. Det är lite synd, för jag tycker jag är så bra på att vara ledig och just nu vill jag bara forska mer i vem den där Pierre de Liseray egentligen var. Oavsett om det är hon som skickat kortet. Är det inte han så får jag hitta på det. Jag har en del uppslag men jag ska sätta mig och sortera lite. Måste ordna till det och se så att jag får sparat så mycket av det jag kommit på hittills blir nerskrivet.

Kanske skulle man börja spela på lotto igen. En drömvinst hade ju underlättat vardagen för en som är så bra på att vara ledig som jag.

