Your card is indeed from Pierre de Lizeray, past member of the Academie de Philatélie.
Writing is exactly the same.
See the very special “d” , the “L”, “t”…..
I have no idea on his trip to the Northern country.
best regards
Robert Abensur
De där raderna fick mig att hoppa på stolen i förmiddags. Det var en ren chansning från min sida att det skulle kunna vara rätt Pierre, men Robert Abensur, ordförande i Academie de Pilatélie, bekräftar att det är så och skickar även en bild på ett exempel på Pierre de Lizerays handstil.
De Lizeray Fiche Académie 1957
IMG_5144
Och han är säker på sin sak. Bokstaven d är speciell och L och T stämmer överens. Att han inte har någon aning om Pierres resor i Skandinavien var ju ingen skräll, men jag har frågat tillbaka om det finns något dokumenterat om Pierre som går att läsa. Något som förhoppningsvis finns på engelska. Jag vill inte sitta med google translate om jag kan undvika det. Jag frågade även om det finns någon nu levande släkting som jag kanske kan ta kontakt med, någon som kanske vet något om Pierres resvanor.
Kanske kan jag snart få veta hur det kom sig att den här mannen, Filatelist på hög nivå även om det kom senare, blev så pass vän med min morfar att de bytte adresser och att han till och med bjöd honom att bo i hans hem om det var så att min morfar åkte till Paris.
