Jag valde att ligga kvar i sängen ganska länge i morse, jag gick inte upp förrän strax innan melodikrysset drog igång. Sen har det inte blivit mycket gjort. Jag har i alla fall dammsugit och diskat. Resan genom norra Europa tog på krafterna tydligen. Då kom jag ändå i säng i ganska vettig tid. Var tvungen att vila en timme strax efter två idag. Kan inte säga att jag är så mycket piggare dock. Skönt att det är söndag i morgon.

imageDet blev ju en ny penna i Hannover, det blev till slut en Lamy AL-star CopperOrange med matchande bläck. Väldigt nöjd med den även om den bara fans med mediumspets. Jag ville haft en extra fin men på Lessebopappret så blev det en bra tjocklek på linjerna.
Stod länge och höll i en Pelikan men till slut ansåg jag att jag inte hade råd att lägga drygt 100€ på en penna just då. I alla fall inte den pennan, även om den var vacker.

Jakten på Pierre de Lizeray går vidare. En kollega tipsade mig om att kolla ancestry.se så idag har jag registrerat mig där för att se om jag kunde hitta något. Det var tunnsått med Lizeray även där. Efter en stunds sökande hittade jag ett släktträd som innehåller en Marie Martine Lizeray. Så nu har jag skickat ett mail till den som gjort det släktträdet för att se om det kan vara så att Pierre finns med i det där trädet någonstans.

En tanke som har slagit mig är ju att en frimärkssamlande fransman kanske inte lyckades bli gift. Då kan det bli svårt att hitta några uppgifter om honom. Han har ju skrivit drygt 50 publicerade verk som alla tydligen handlar om frimärken i en eller annan form. Det är väl kanske inte riktigt så man lockar kvinnorna till sig antar jag.

 

