När jag borstade tänderna i morse kom jag helt plötsligt ihåg en dröm jag hade i natt. Jag drömde att jag såg mina tänder medan jag borstade dem och att tre kindtänder vickade rejält när tandborsten gick över dem, som om de höll på att ramla ur. Jag minns att jag frågade varför de gjorde så och helt plötsligt kunde tänderna tala och såg ut som något ur en Monty Python sketch.
De menade att de inte alls hade vickat på sig. Möjligen att de hade böjt sig lite men de satt minsann fast som de skulle. När jag påpekade att tänder inte var speciellt böjbara kom de med andra härliga alternativ som att det var deras hår som gjort att det såg ut som att de böjde sig. Lite i stil med The Black Knight och huruvida han är skadad eller inte.

Efter en panikkörning med en elev till praktiken, hen hade glömt att det var denna veckan som praktiken började, så har dagen förflutit tämligen lugnt. Förvisso en hel del att göra men med bara ett par elever i verkstan, som dessutom är väldigt självgående, så kunde jag ägna mig åt lite småprojekt på egen hand. Det var mycket uppskattat. När sen en lärare kom och tackade för hjälpen genom att bjuda på en hejdlöst stor smörgåstårta så blev det inte sämre.

Avslutade dagen med att plana av en topp (till en Daewoo, inte en volvoraggare således) åt en kille och medan jag gick hem ringa och avregistrera mig hos Radiotjänst. Så det började i ett högt tempo när jag såg den där eleven komma gående, sen lugnade det sig något och det blev en helt okej dag. Nu är tanken att jag ska landa i soffan och kolla på en film. Men jag har så mycket i huvudet som jag vill få ner på papper först så jag kommer nog sitta och skriva mig genom den där filmen. Såg att Twelve monkeys ska komma som tv-serie så jag tänkte jag skulle kolla in filmen innan den börjar. Man kan ha det sämre en torsdag.

