Det var inflyttningsfest igår. Det blev sent. Speciellt eftersom jag tog bussen från Falkenberg till Halmstad mitt i natten. Den går inte riktigt närmsta vägen och sen skulle man ju från stan och hem till lägenheten. Men det gick bra och trots att jag tyckte jag drack ganska frejdigt så har den här dagen inte varit så seg som jag befarade att den skulle bli när jag kröp ner under täcket runt halv fyra i morse.

När jag vaknade till så insåg jag att min kommentar på le Monde har försvunnit. Antagligen var det någon som tyckte att det jag skrev var opassande. Eller så var det någon som trodde jag var någon form av spamare. Försökte få kontakt via twitter men antingen så förstår de inte engelska eller så bara struntar de i mig. Jag tror på det senare.

Även om bakfyllan inte varit så påträngande så har det blivit en lugn dag, precis som jag hade väntat mig. Har skrivit ett par brev. När jag pratar om att jag tycker det är synd att vi skickar färre brev och vykort så får jag ju se till att dra mitt strå till stacken.

I en värld där det har blivit så att ett sms på någons födelsedag är något man bara skickar till de man känner (de man har som bekanta får ett grattis på facebook) så blir ju ett enkelt vykort något stort. En handling som visar att man verkligen tänkt på personen.

Vi får väl se vad det leder till.

