Sitter på tåget söderut över åsen. Ddt regnar och just nu känns det inte så lockande att gå på fotboll ikväll. Tack och lov är det plats under tak i alla fall. 

Dagen började så bra egentligen. Jag kom iväg sent men insåg att jag kunde ta bussen till centrum. Höll på att missa den men föraren såg mig komma springande och väntade in mig. Men sen har det tyvärr inte fortsatt i den positiva riktningen. 

Det som jag tänkte skulle kunnat bli en ganska trivsam dag blev rätt trist och jobbig. Visst är det härligt med personer som inte visar den minsta tacksamhet när man gör saker för dem? Det kan förstöra en hel dag för mig.

Så det var ju inte direkt upplyftande när man insåg att det regnade ute. Hoppas det lättar längre söderut. 

Men det är bra med lite regn en fotbollsdag. Glidtacklarväder. Som gammal back så kan man dra sig till minnes många anfallare som inte ont anande drällt omkring på högerkanten. Det ger respass över sidlinjen. 

