När jag kom upp idag så insåg jag att det kan vara bra att ha löst en konfirmationspresent innan jag sätter mig i bilen i morgon. När jag väl tänkte den tanken kom jag på att jag hade två av vinterdäcken liggande i bagaget och de var jag tvungen att lyfta ur för annars får jag inte med mig bordet hem som jag fått efter mormor.

Så det blev en tur till Väla för lite kläd och presentshopping. Kan ju säga att jag inte riktigt var ensam där nere idag. Trots det fina vädret så hade många bestämt sig för att åka dit. Men det gick bra.

Just för tillfället är jag inte riktigt i balans. Jag är i ett stadium där jag vill att de flesta, särskilt säljare, ska strunta i mig. Speciellt om jag förklarat för säljaren att jag bara tittar och om det är något så frågar jag. Men inte då. Två gånger idag har jag stött på säljare som ska prata, visst de försöker kränga mer saker, strumpor, kalsonger och så vidare, det är deras jobb. Men när de ska börja prata väder och att de har planerat ta en lång promenad så går de över någon form av gräns hos mig och jag vill bara försvinna.

Men som sagt, jag är inte riktigt i balans just nu. Det känns och jag märker det själv. De där stackars försäljarna vill bara vara trevliga men jag är inte där för det. Jag är bara en kund och en idealisk sådan oftast. Jag kommer inte med frågor, jag vet vad jag ska ha och jag sköter mig själv, vill komma in och ur butiken så fort som möjligt. Så varför försöker de uppehålla mig? Plocka pengarna och gå vidare till nästa.

