Lådorna får vänta ett tag till. Just nu känns det som att jag bara vill sova. Länge. Men trots det har det varit en ganska bra dag. Som avslutades med ett besök hos tandläkaren.

Jag är så glad att jag har hittat en tandläkare som är bra. Eller om hon är bra vet jag ju inte än egentligen, det slutar kanske med att alla tänderna faller ur om ett år eller två. Men hon är lyhörd, ställer inte frågor när man har hela munnen full med fingrar och sugmojänger. Och så gör det inte ont. Jag tänkte på det redan efter första undersökningen. Det vanliga är ju att de tar de där krafs och petverktygen och går loss som om de försökte utvinna järnmalm ur tänderna. Det är ett dragande och tryckande som om det inte fanns någon morgondag.

Men inte min tandläkare. Kanske har hon gått en annan skola eller så kanske hon har insett att hon inte behöver plåga sina patienter. Två hål hade jag och i dag var det dags att fixa det andra. Hål under en lagning. I mina ögon låter det som något som gör ont. Min vana trogen så valde jag bedövning men nu i efterhand undrar jag om jag verkligen hade behövt det. Det var snabbt över och det som gjorde ondast var när den där sugsnurran pressades ner i munnen och låg mot käkbenet och skavde. I en halv minut eller så.

Nu återstår det ju bara att se om jag får behålla henne eller om det blir någon ny nästa gång. Det skulle ju inte förvåna mig.

