Lådorna får vänta en dag till. Minst. Jag var så sugen på att komma hem och börja leta i dem men så var det möte på jobbet. Budgetläget skulle gås genom. När man arbetar på Kattegattgymnasiet våren 2015 så är budgetläget inget som är upplyftande precis. Det känns som om det ska sparas in överallt. Politikerna har tagit besluten och nu säger de att det är vi på skolan som får betala för det. Här står man inte för sina egna misstag.

Ska inte grotta ner mig för mycket i det. Jag tog med mig en klocka till jobbet idag. En klocka som låg i de lådor jag fick med mig hem efter mormor. En Collins LED klocka. En tidig digital klocka. Snygg som attan men tyvärr var ju batterierna, som tack och lov varit urtagna, inte lika snygga. Men jag tänkte att det nog skulle passa med samma batterier som vi har till skjutmåtten på skolan.

image

Det gjorde det förvisso. En snabb koll på nätet berättade att just de batterierna ersätter de som kom original med klockan. Men tyvärr startade klockan inte. Så nu får jag istället visa en bild på hur klockan ser ut utan att man ser tiden. Det är en snygg klocka och jag vill så gärna ha igång den. I alla fall så man kan använda den vid väl valda tillfällen. Men den får vänta en stund till alltså.

Istället har jag spenderat kvällen med att skriva ett par brev. Det gäller ju att göra och inte bara prata om det när det kommer till saker och ting. Jag tycker ju om att skriva brev det är en underskattad form av kommunikation.

Nu väntar en stund i fåtöljen med en bok innan det är dags att hitta till sängen. Har en huvudvärk som börjar mala i bakgrunden och den vill jag inte ha med mig in i morgondagen.

