Så idag mår jag betydligt bättre, även om jag varit en aning trött. Om min svaghet igår berodde på virus eller ölen från kvällen innan låter jag vara osagt. Men som sagt, idag har jag varit på banan igen. Skönt.

Fick ett härligt paket från England idag innehållande pennor och papper, bland annat en Pilot Preppy. En reservoarpenna och japanerna kan göra sjukt vassa spetsar. Jag har sagt det förr och jag säger det igen, det är en dyr syssla att intressera sig för vad man skriver med och vad man skriver på.

Ännu ett par ark av mormors Lessebopapper är lagda i kuvert och ska nå, i detta fallet, en gammal vän som jag gärna tar upp kontakten med igen. Det är ju ett papper som gör att man ser till att skriva rätt och tänka efter. Det gäller ju brevskrivande över huvud taget, det är ju inte så att man vill slösa med papper och man vill ju inte sitta och stryka över. Det ser ju inte så snyggt ut.

Hade innan helgen planer på att ge mig ut och springa idag. Med tanke på hur jag mådde i går och att det var möte på skolan idag så var jag inte så peppad. Bättre då att ta det lugnt och skriva brev. I morgon däremot får jag nog se om det inte blir en liten tur igen. Nu när jag tagit första steget så måste jag ju försöka hålla i det så jag inte faller tillbaka i lättja igen.

Men den där löpturen kunde lika gärna inte blivit av före torsdag. En av mina kollegor hade en anteckning i sin kalender om en webbhandledarutbildning i morgon mellan 18.00-19.00. Det kändes sådär skoj när man först har möte idag, handledarutbildning för branschen i morgon och så ett möte med ungdomar mellan 18.30-19.30 på onsdag. Då såg man inte så ljust på den här kortveckan.

Skulle behöva ta ett tag och röja i lägenheten och det passar ju bra när man jobbar kort vecka, men jag vet hur det brukar sluta. Jag sätter mig en stund för att se ett eller två avsnitt av Modern Family och sen upptäcker jag att det har gått fyra timmar.

 

