Jag sov risigt i natt. Tröttheten sprängde bakom ögonlocken när jag gick upp och jag ville bara ligga kvar i sängen och sova bort dagen. Men så kan man inte göra, det finns ju ett jobb att sköta. Jag tittade ut genom fönstret och funderade på om jag skulle gå, cykla eller ta bilen till jobbet. Gå strök jag ganska fort, planen var att springa en runda efter jobbet och då är det skönt att komma hem lite tidigare så att man har lite mer tid på sig. Om jag bara hade kollat vädret.

Till slut blev det en stund i soffan med en bok innan det var dags att köra till jobbet. Jag tog bilen, ett kapitel läst i boken fällde avgörandet. Det gäller ju att beta av de där sidorna, det finns så många olästa böcker i hyllan att jag börjar fundera varför jag sitter här och skriver. Till hösten blir det nog inte så mycket mer än skollitteratur läst om jag förstår mina kollegor rätt.

Dagen har sniglat sig fram, speciellt när man är trött så vill tiden sällan gå fort. I alla fall inte när man är tvungen att vara vaken och det är ju en fördel när man är på jobbet. I alla fall i mitt fall. Ju längre dagen gick desto mörkare blev molnen.

När det var tid att köra hem så regnade det lätt. Jag hade gjort en taktisk grej på morgonen. Jag hade tagit på mig löparskorna. Så när jag kom hem snörade jag bara av mig dem och ställde dem vid dörren. Då blev jag direkt påmind om vad jag lovat mig själv. Jag gav katterna mat och molnen mörknade alltmer. När jag bytt om tittade jag ut en sista gång, än körde bilarna med vindrutetorkarna på lägsta intervallet.

När jag öppna de porten och klev ut kan ni ju tänka er vad som hände. Det började regna allt mer intensivt. Men då hade jag ju redan gjort mig omaket med att byta om och gå ner för trappen så då var det bara att bita ihop. Två varv på 850 meters slingan i dag igen. Får väl se vad kroppen säger i morgon, det kändes som att det var mycket tyngre idag än i torsdags men jag tror jag gick ut hårdare också. Ville ju komma in från regnet.

Ikväll lär jag inte ha några större bekymmer att sova i alla fall.

