Trots att jag slet så hårt i spåret igår så kände jag inte av det när jag vaknade. Det kan ju i och för sig ha varit för att jag somnade strax efter nio så jag fick ordentligt med sömn men det kan vi ju tala tyst om. Jag ser det hellre som att min goda fysik håller på att bekämpa min dåliga träningsmoral.

En kort arbetsvecka har äntligen tagit slut. Den har varit väldigt kort men ytterst intensiv. På något konstigt sätt känns det som att kortveckor aldrig går på halvfart. Allt jävleskap ska tryckas in på kortare tid. Men nu kan jag njuta fredagsölen redan ikväll.

Idag gjorde vi ett kort inhopp på KomTeks MakerSpace för att marknadsföra Industritekniska programmet för ungdomar från sexan och uppåt. Det var inte det lättaste. Att försöka få fram något som de ville lyssna på i längre än 30 sekunder var svårt. Plötsligt såg man hur lite folk utvecklas från sexan och fram till gymnasieåldern rent mognadsmässigt. Det är lustigt det där.

Det var kul men intensivt de där timmarna vi var där. Vi gick runt och kollade vad de höll på med, allt från svetsning till design av mobilskal. Det kändes som om möjligheterna var många. Men det märks att det inte är lärare som är där som ledare. att först gå i den miljön från åtta till tre och sen göra det på kvällen igen i fyra timmar det hade varit för bra. Då hade det lätt blivit så att ölen blivit något starkare bara för att varva ner. Men det är kul med högt tempo och kanske kunde vi locka någon till oss i framtiden. Hoppas kan man ju.

Nästa vecka är en helt normal vecka. Inga är ute på praktik och alla kommer i normal ordning vara på plats i verkstan igen. Det har ju varit så lugnt och skönt de här veckorna!

