Min första tanke när jag vaknade i morse var: Har jag missat Melodikrysset? Igår när jag skulle sova så stängde jag av larmet för jag skulle ju inte upp idag. Det har under natten i min hjärna gjort att den tolkar det som lördag idag. Och det är det ju då rakt inte.

Jag hade en tanke på att eventuellt ge mig ut och springa idag. Den tanken har jag sedan dess övergett helt. Mest för att jag inte känner för att göra det. Däremot tog jag en lång tur med bilen och passade även på att handla. När jag kom hem så upptäckte jag att jag skulle behöva städa. Eller jag behöver skrubba mitt hem för att få det i inbjudande skick. Det hela slutade med att jag tog en promenad nu på kvällen och tänkte att det där kan jag ju göra i helgen.

Så idag har jag inte fått något vettigt gjort. Förutom att jag handlade. Det var bra gjort av mig.

I linje med allt som jag valt bort att göra idag så tog jag en tupplur. En tre timmars sådan. Grattis till mig som får vara vaken halva natten innan jag somnar. Jag vaknade dessutom med en sån där härlig känsla av att jag strax kommer få ont i halsen. Det verkar dock ha lagt sig igen men jag funderade på om jag inte har den känslan lite väl ofta? Jag bestämde mig för att sluta fundera på det och istället se till att ta det lugnt den här långhelgen för att se om det kanske blir så att det antingen bryter ut eller försvinner helt. Den som lever får se.

 

 

