Vaknade med en än värre värk än igår. Jag hade hoppats på att ett varmt bad och en lång sömn skulle vända på hur jag mår men där bedrog jag mig. Tanken är ju att vänta ut det här, låta kroppen göra sitt och inte mata den med alvedon.

Därför blir det inte många knop gjorda här hemma även om jag faktiskt har diskat. I och med katterna är jag ju mer eller mindre tvingad att gå ut med resultatet efter lådtömningen. Jag skulle kunna ställa ut påsen på balkongen så länge men jag insåg att jag måste boka en tvättid till i morgon. Hur jag än mår så måste jag se till att ha rena kläder inför veckan som kommer. Bestämde mig för att en liten promenad till affären skulle göra mig gott samtidigt.

image

Tanken var att boka tvättiden på väg till affären, bara gå ner i källaren och fixa det, men det glömde jag. Kom på det på vägen tillbaka. Plockade upp nyckeln och förberedde bricka som ger mig tillträde till trapphuset. När jag hållit fram den och fått det bekräftande pipet så i stället för att öppna dörren försökte jag sätta nyckeln i låset. Jag blev tämligen irriterad på att jag inte lyckades få in den tills jag kom på att den inte passar där. Den passar i lägenhetsdörren, källardörren men inte i porten. Det enda sättet att öppna porten är med den där lilla brickan. Som jag använt i flera år nu och borde fatta att nyckeln inte ska in där.

Jag tog mig i alla fall in och bokade tvättid och nu har jag släpat mig upp till lägenheten med mina förnödenheter (läs godis, chips och läsk) som behövs för att klara av dagen som sjuk man. Och ingen har jag som kan ta hand om mig.

Dagens musikunderhållning får Lars Roos stå för. Örongodis är lagom sövande för en lätt febrig hjärna. Även om jag nog strax ska lägga mig på soffan och försöka sova en stund. Känns som om jag blivit överkörd av en grävmaskin.

