Klockan har just passerat fem och jag har blrjat ifrågasätta min existens. Framförallt ifrågasätter jag mitt beslut om att inte ta några febernedsättande och smärtstillande tabletter. 

Vid två skulle jag sova en stund tänkte jag. Ryggläge på soffan och filten över. Då började den komma. Smärtan i axeln. Det var som omnyckelbenet gått av. Det blev ohållbart att ligga kvar. Upp och utfodra katterna innan jag satte mig i fåtöljen och läste, smärtan gick ner något men jag var för trött för att koncentrera mig. 

Över till soffan således. Modern Family på paddan. Men det är för roligt, jag vill ha något jag kan stänga av till. Så nu kollar jag på någon engelsk fotbollsmatch och försöker ignorera smärtan. Hela tiden funderar jag på varför jag bara inte tar en alvedon? En alvedon och sömn, det låter underbart i mina öron just nu. 

