Jag är tillbaka från sjukdomens hårda grepp. Det kändes igår kväll att febern var på väg att gå ner. Och under natten har den försvunnit. 

Den här dagen har jag använt till att bara ta det lugnt. Vilat upp mig efter de här dagarna. Det som gjorde så att jag började fundera på om mitt nyckelben var av hade inte färsvunnit så innan jag tog tag i tvätten så tog jag en inumetin. 

Tvätten är fixad, balkongen är rensad, matlådor gjorda och jag har diskat. Det känns trots allt bra efter en helg med feber. Men det känns ganska surt att i stort sett hela långhelgen gått åt till att ha haft ont och svettas.

Men hellre på helgen än mitt i veckan. Skulle vara intressant att må så och gå runt bland elever som vill ha hjälp. Det hade nog inte varit en lyckad kombination. 

Det är fyra veckor kvar av terminen. Fyra. Inte läge att plocka ut sjukdagar nu. Mycket som ska ordnas och hinnas med. Den här terminen har gått sjukt fort. Hela läsåret har bara försvunnit. 

Men snart är det sommarlov. Då kan vi vila. 

