Under den tidiga morgonen vaknade jag till och kände att kroppen vände sig mot mig igen. Febern började återkomma. När det var dags att lämna sängen var det bara med löfte om en väldigt varm och lång dusch som jag kunde förmå mig själv att lämna värmen under täcket.

En tablett och en lång varm dusch gjorde att allt kändes bättre igen. Så beslutet blev att gå till jobbet. Eller ta bilen till jobbet menar jag. Det fanns inga tankar på att gå idag. När jag tog bilnycklarna så fick jag ett sms, min yngre kollega kunde inte komma förrän lunch. Han fick inte tag i någon barnvakt till ungarna. Med tanke på att min andra kollega varit på resa till Hockey VM och inte skulle komma under dagen, var det tur att jag tog beslutet att gå till jobbet. Annars hade där stått en ganska vilsen extra lärare. Han hade säkert löst det ganska bra men att komma som pensionär och stötta upp tre elever och sen helt plötsligt stå med närmare 20 skulle inte vara så kul.

Så dagen har gått på kaffe och Ibumetin och när jag stannade till för att handla på hemvägen kände jag att de höll på att sluta verka. Så kvällen kommer handla om att ta det lugnt, sova tidigt och sen ta sig till jobbet i morgon. Anledningen är att då är det lite lugnare på jobbet när alla är där. Dessutom måste jag in till stan, jag har en tid hos optikern som jag inte vill missa. Vill ha nya glasögon och jag vill ha solglasögon nu när det börjar bli bättre väder. Har inte använt solglasögon sen jag var tvungen att skaffa glasögon och det har varit tröttsamt ibland när man kör bil. Och jag vill inte ha sådana man sätter över de vanliga glasögonen.

Ännu så länge måste jag säga att Astrid Lindgren biografin är mycket bra. Har tagit mig genom 70 sidor på ett par dagar, vilket är tämligen bra jobbat för att vara mig. Speciellt med tanke på att jag är sjuk och hjärnan är slöare än vanligt. Än så länge har jag inte kommit så långt, har precis nått tiden då hon födde sitt utomäktenskapliga barn. Tufft nu och jag kan bara tänka mig hur det var på den tiden när man hade en helt annan syn på sex utanför äktenskapet. Ska bli intressant att se hur det fortsätter.

Dags att krypa ner under filten.

