image

 

När jag kom hem igår så upplevde jag den andfåddhet som läkaren på vårdcentralen tyckte jag borde haft. Jag tog mig upp till lägenheten och in i hallen. Där fick jag stanna och pusta ut en stund. Sen gick jag ut i köket och ställde min väska och en kasse med lite mat. Stannade och pustade. Ut i hallen och tog av mig. Pustade. Skulle gå till köket men insåg att jag var tvungen att mellanlanda på skrivbordsstolen och pusta lite till.

Men efter en hostattack där jag fick upp en hel del äckelslem så började jag känna att lungkapaciteten kom tillbaka. Intressant att det hela denna veckan inte varit några större problem för mig att röra på mig. Visst med feber och så blir allt lite jobbigare men det som jag upplevde i går kväll var ett helvete.

I alla fall, när jag suttit och försökt sova så tog jag beslutet att lägga mig istället. Hostan kom men jag tog mig genom det och lyckades somna. För att vakna några timmar senare i en säng som flöt av svett. Det var löjligt hur jag svettades. Jag vankade runt en stund innan jag kände att nu har det lugnat sig. Då kom nästa problem, all den där svetten som landat i sängen var iskall. Jag stod emot driften att slita lakanen ur sängen och lägga dit nya. Och det var tur det för det kom lite mer. Det ska bli så skönt när febern lägger sig och svettningarna försvinner. Då ska jag bränna lakan och kuddar och köpa nytt.

Jag vaknade runt sex, klockan stod på ringning, men jag låg kvar en stund och funderade. Insåg att jag hade huvud värk men trots det kändes det mesta ganska bra. Har inte tagit några chanser idag dock, det som var mest ansträngande var nog att tömma kattlådan. Ställde ut påsen på balkongen, har inte lust att traska tre trappor för att slänga den. Det får bli en annan dag. Läste en hel del på morgonen fram till melodikrysset började, sen blev det Netflix och Modern Family som fick ta över fram till jag fick ett meddelande att det hade lagts till en ny säsong av Doctor Who. Så nu har jag 12 avsnitt eller så att roa mig med. Eller jag har ju bara åtta kvar och det lär försvinna ett par till innan Eurovisionschlagerfestivalen drar igång. Om jag orkar med att lyssna på den. Får väl försöka hitta något att sysselsätta mig med under tiden. För det är ju bra kunskap att ha med sig när de kommer i Melodikrysset senare.

