Det blev ingen lång stund med Eurovisionen igår. Hörde fram till Måns och sen stängde jag av, kollade på Doctor Who istället. Jag kände mig bättre, trodde på en natt utan svettningar. På den punkten fick jag nästan rätt. Men bara nästan.

Istället var det hostan som höll mig vaken och under natten har jag hostat sönder halsen känns det som. Klockan fem var jag uppe och då hade jag inte sovit många timmar, tog en zyx mot hostan och den lindrade den rejält. Givetvis var det då svettningarna kom igång istället. Så jag kan ju inte säga att jag sovit något vidare. En dryg timme nu på eftermiddagen har jag fått sova i alla fall, det var skönt.

Det känns lite som att nu när kroppen inser att jag matar den med penicillin så gör den små härliga försök till revolt. Halsmandlarna svullnar och jag har blåsor på båda sidor av tungan vilket gör att jag måste tänka till innan jag biter ihop för tungan måste ligga helt rätt annars får den inte plats mellan tandraderna.

Men jag har lyckats ta mig till affären idag i alla fall. Inhandlat filmjölk och fryst lasagne. Det gick men det gick långsamt. När jag var nästan klar så kom jag på att te kan ju vara bra. En varm kopp innan man går och lägger sig eller så. Problemet var ju bara att jag hade lämnat tehyllan ganska långt bakom mig. Med korta slöa steg släpade jag mig dit bara för att konstatera när jag stod där och tittade att jag har ju te hemma. Så jag släpade mig till kassan, betalade och åkte hem.

Kristianstad tog hem handbollsguldet efter 62-års väntan. Värdiga vinnare och det gör mig glad.

Nu önskar jag att i natten blir bra, att jag får sova lite mer sammanhängande och kanske känna mig lite pigg när jag vaknar. Men det är bara en önskan. Om inte annat så har jag ju fått träningsvärk av all den här hostan, så lite gott för den ju med sig trots allt. Beach2015?

