Långsamt sover jag allt bättre. Vaknade med huvudvärk även idag och det är ju ett bekymmer helt klart. Men den försvann efter en tablett och en lite stund till i sängen. Jag hoppas däremot att enbart tabletten hjälper för i morgon har jag inte möjligheten att somna om. Då är det jobb som gäller.

Rösten blir även den sakta bättre och bättre, något som läkaren från infektionskliniken som ringde mig i dag igen påpekade. Det visade sig när hon fick tillgång till röntgenbilderna att lunginflammationen är värre än de först befarade. Men det finns inga tecken på cancer i alla fall, vilket inte ens hade förekommit i min tankevärld innan men det var en lättnad ändå att höra. Däremot så blir det en extra runda på antibiotika, plus en annan medicin som jag inte minns just nu vad den skulle vara bra för. antibiotikan sänker de något för där tyckte de att det var dumt att ligga på en så hög dos hela vägen, de var lite oroliga för hur min mage skulle reagera. Sen blir det en ny runda med röntgen och tester för att se hur landet ligger. Blodproven visade inget ovanligt och någon odling på det jag hostar upp tog de aldrig, mest för att jag i fredags inte hostade upp något. I alla fall inte förrän jag kom hem.

Så en allvarlig lunginflammation, och jag som gick här hemma och trodde att de hade upptäckt den tidigt. Men enligt läkaren så visade bilderna på att den hade pågått ett tag. Frågan är hur jag har kunnat leva med det? Jag började ju motionera så smått, under de sista veckorna och jag såg ju fram emot sommarlovet då jag verkligen skulle kunna komma igång och träna. Nu känns det som att jag ska vara glad om jag kan börja ta dagliga promenader under sommaren.

I morgon är det alltså dags att återgå till verkligheten och jobba igen. Något jag har hade planer på att göra redan i tisdags. Men det har jag fått skjuta framför mig. I morgon är det mer eller mindre ett krav att jag är där. Min yngre kollega åker till högskolan för vad som kan bli sista gången och ska vara där torsdag och fredag. Så min äldre kollega har sagt att han ska ta hans lektioner. Jag däremot har också en del lektioner i morgon och det skulle vara en omöjlighet för honom att ta även dessa. Men jag är så pass pigg nu att det inte ska vara några problem. Om inte annat så är det bara två dagar och det ordnar sig. Jag bara hoppas jag slipper huvudvärken.

