Idag har jag varit piggare än jag varit på de senaste två veckorna tror jag. Det känns konstigt. Jag sover helt okej, även om jag ännu inte kunnat bädda rent då hostattackerna som kommer gör att jag börjar svettas igen. Bättre att vänta med renbäddningen tills det är över. Tills kroppen förtjänar att ligga i rena lakan.

Skulle ju jobbat idag men min kollega hörde av sig i går och sa att han kunde lösa de här två dagarna och att det var bättre att jag stannade hemma och vilade. På sätt och vis är jag glad för det men samtidigt börjar jag bli riktigt trött på att gå runt här hemma nu.

Men det gav mig tid att åka och hämta ut den nya dosen piller jag ska äta. Under de kommande två veckorna ska jag sätta i mig 500mg Amoxicillin Aurobindo och 400mg Flagyl, tre gånger dagligen. Sen ska jag fortsätta en vecka med Amoxixillinet. Sen ska jag förhoppningsvis slippa svälja tabletter på ett tag. Men det kommer ju röntgen och blodproverna utvisa hoppas jag.

Passade på att handla när jag var i väg och shoppade piller. Jag hade ju tänkt ta tag i träningen nu under sommarlovet. Jag kan säga att ta bilen till affären och handla tog en hel del kraft. Jag ska vara glad om jag kommer igång med lite längre promenader under sommaren.

Kan säga att jag har varit väldigt glad över att jag tog över mormors mikrovågsugn, den har fått stå för matlagningen här nu den senaste veckan. Till största delen lasagne men i dag bröt jag av det med Schnitzel cordon bleu. Förträffligt.

