Så jag är inne på andra dygnet utan febernedsättande. Det är också sista dagen på första antibiotikakuren. Så i morgon går jag in på nya tabletter. Happy times. 

Planen för dagen var att köpa täcken och kuddar, så i natt ska jag börja byta ut täcket. Kuddarna får vänta så jag inte svettar ner dem direkt. 

Tanken var också att jag skulle hämta ut mina nya glasögon. Jag hade tid 15.45. Då låg jag och vilade. 

Klockan halv sju skulle jag träffa några kollegor för en middag på stan. Halv sex insåg jag att jag hade glömt hämta ut glasögonen. Som tur var så hade inte optikern stängt så jag hann in och hämta mina glasögon innan jag skulle på middag. 

Det blev en lyckad middag. En plankstek är aldrig fel, speciellt inte när man levt på filmjölk och fryst lasagne i en vecka. Kan ju säga att jag är mätt och belåten, kommer nog inte behöva äta förrän lunch i morgon. 

