Så i morgon väntar arbete igen. Kroppen är redo men något inom mig säger att jag vill ha sovmorgon i morgon också. Men med två veckor kvar och en veckas sjuklighet bakom sig är det dags att dra sitt strå till stacken och knyta ihop säcken de här två veckorna som återstår. Det ska bli skönt att få lite styrsel i tillvaron. Det håller inte riktigt att kolla Netflix fyra timmar om dagen.

Än så länge ingen metallsmak i munnen och jag tackar för varje dag jag slipper det. Det skulle vara en väldigt vanlig bieffekt av Flagylen. Men än så länge är smaklökarna intakta. Däremot ser det ut som att min tradition att skåla in semestern med champagne går om intet i år. Flagylen har tydligen en antabuseffekt och det är ju inte riktigt vad man vill ha första dagen på semestern. Får se till att skåla när antibiotikakuren är över istället.

De senaste veckorna har det ju inte blivit så mycket promenerande, vilket har lett till att jag inte har lyssnat så mycket på podcasts. Vilket i sin tur lett till att jag har en hel massa avsnitt att lyssna på i mobilen. Så idag har jag börjat lyssna lite här hemma, jag är inte så förtjust i det. Jag vill ju verkligen lyssna på dem, det är ju därför jag väljer att ladda ner dem, vilket gör att jag har svårt att göra något annat under tiden jag lyssnar. Gå är ju en sån sak som funkar, jag behöver inte koncentrera mig så mycket då. Men det funkar inte att skriva eller göra något annat. Vilket gör att det känns lite som att jag kastar bort tid när jag sätter mig för att lyssna. Det känns mer som en värdig sak att sätta sig och läsa en bok, till och med en stund framför en tv-serie känns mer vettig sak att göra. Vilket kanske är ett lite konstigt synsätt men jag har svårt att komma bort från det.

