Jag kom från en värld där man bestämde saker så långt i förväg man kunde, beslut som skulle tas togs och drevs genom så fort man kunde, det fanns ingen tid att vila på hanen så att säga. Skolans värld är något annorlunda. Beslut ska dryftas i så många instanser som möjligt och tiden från tanke till färdigt beslut är lång. Ska man bestämma något så ska man prata om det och fundera på det och sen kanske man kan boka in det.

Det är något jag har haft svårt att vänja mig vid. Till viss del kan jag förstå att det är så. Saker som man bokar in, säg en månad i förväg, kommer med stor säkerhet ändras och eller flyttas alternativt strykas. Alltså väntar man in i det sista innan man säger något definitivt. Det har varit något av en stress för mig. Jag gillar inte att ha saker hängande i luften även om jag till viss del har börjat vänja mig vid det.

Så idag har jag suttit i telefon en stor del av förmiddagen för att boka en resa för de i avgångsklassen som blivit godkända i alla ämnen. En ganska trevlig idé och morot som tyvärr är på väg att försvinna. Resan kommer att vara över måndag och tisdag i kommande vecka, så det är inte något jätteprojekt, men det är ändå onsdag idag. Det är ganska tätt inpå vilket den jag pratade med på bokningsbolaget påpekade. Vilket även jag tycker det är. Men allt handlar ju om planering och jag måste bli bättre på det själv.

Jag kan inte lägga all skuld på skolan, även jag har en skuld i det. Att skjuta upp saker är för mig en konst, ända fram tills att jag måste ta tag i det och då blir det en stress för mig. Därför har jag börjat med en BulletJournal för att få ett bättre grepp om vad som ska komma framöver. Att jag inte helt plötsligt sitter med en hel massa saker i knät. Men nu är det löst i alla fall.

I verkstaden har städningen börjat. Det kontades en del i början men när de väl satte igång så städade de på riktigt bra. Hoppas bara att det fortsätter så framöver. Även de projekt som har kommit in börjar bli fixade om än vissa bara tillfälligt och det kommer tillbaka minst ett jobb i höst. Det är skönt att kunna stryka en del saker ur listorna i kalendern.

Det verkar som om alla bitarna är på väg att falla på plats trots allt.

Tog i lite grann på jobbet idag, lite saker som skulle flyttas. Pulsen gick upp och det kan jag säga att det kändes ganska omgående på andningen. Den här lunginflammationen har gjort något med mina lungor. Hoppas det är övergående.

