Det blev fredag till slut. Men vad spelar det för roll när man går på Flagyl, ingen fredagsöl till Velander. Efter i dag är det en vecka till med Flagyl sen är det dags för en vecka med bara ett piller. Det närmar sig.

Det känns som att alla, även vi lärare, bara längtar efter sommarlovet nu. Det är en sista kraftansträngning bort. Betygen är satta och ingen bryr sig. Men de som städar i verkstan gör det bra även om det känns som om tiden inte räcker till riktigt. Det är många ändar som ska knytas ihop nu men det ska nog gå. Underhåll är viktigt.

Andra dagen som jag sitter med öppen balkongdörr. Idag satt jag där ute en stund efter jobbet, läste ut Astrid Lindgren biografin Denna dagen, ett liv. Den gjorde mig kanske inte så sugen på att läsa om hennes böcker, men det var en intressant och välskriven bok om en människa som jag så länge har sett upp till och inte mindre så nu.

Nästa bok blir Mannen som slutade ljuga, boken om Sture Bergwall och hela den härvan. Den har stått i min bokhylla länge nu och det känns bra med lite tvära kast i tillvaron. Ska bli intressant att se vad den har att erbjuda. Det är ju en man som på något vis varit aktuell under mer eller mindre hela mitt liv, precis som Astrid Lindgren.

Började se Daredevil serien igår och blev positivt överraskad. Jag är bara två avsnitt in än så länge men det känns som en serie i min smak. Man behöver inte tänka jättemycket, perfekt när man bara vill slappa bort en timme.

Elvis ligger i solen på balkongbordet, det set så skönt ut. Kanske inte att ligga på just balkongbordet men bara den där avslappnade stilen i solen. Inte för att jag är så mycket för att vara i solen heller, jag föredrar skuggan under ett träd, men det är något tilltalande med hur det ser ut. Kanske är det bara fredagströttheten som håller på att ta över.

