Så infektionskliniken ringde idag och frågade om jag hade fått kallelsen till att ta prover. När jag sa att det hade jag inte fått så fick jag veta att den nog skulle komma under dagen och att jag kunde gå till vårdcentralen på eftermiddagen och fixa det. 

Sen pratade vi vidare och det jag tidigare uppfattat som blåsor i lungan sa den här läkaren var mer att likna vid bölder och det var därför jag hade haft ont. Det gjorde inte mig mindre orolig. Men å andra sidan har jag inte haft ont på ett par veckor nu så det måste ju betyda att det går på rätt håll. 

Men i morgon är det dags för röntgen igen och jag är inte så road av det egentligen. Det är ju ingen som vet vad som dyker upp. 

När jag kom hem från vårdcentralen låg det en lapp på hallmattan. Vecka 26 kommer de och renoverar köket. 13 arbetsdagar är det beräknat att ta. Som tur är har ju semestern dragit igång så jag kan flytta hem till mina föräldrar under tiden. Första dagarna på min semester kommer jag således ägna åt att röja ur mitt kök. Skojigare saker kan jag tänka mig. Å andra sidan ska det bli skönt att få det renoverat. Det behövs verkligen. 

