Så sommaren rycker närmare och idag har jag suttit genom två avslutningar. Eller det var samma avslutning men eftersom man delat på ettornas och tvåornas avslutning. Det blir nog en omgång för treorna i morgon också. Men för dem finns det ju en hel del annat planerat. 

Så jag var och handlade idag. Och när jag var på väg hem kom jag i fatt en husbil. Eftersom jag var på motorvägen körde jag om men i ögonvrån såg jag något som jag inte riktigt trodde på. Så bär jag kommit förbi släppte jag av på gasen så husbilen kom i fatt och körde om mig. Då fick jag jag en bättre bild av vad jag sett tidigare. 

 

Mysmusen var ute på vägarna.  Vad får någon att skriva det på husbilen? 
Den andra namnbomben stod Falkenberg för när man gick ut med namnet på sin arena. Falcon Alkoholfri Arena. Jag brukar vara lugn med namn på arenor och fattar att man behöver sponsorer. Men det känns som att allt har gått fel här. Ungefär som med Gamla Ullevi som blev namnet på den nya arenan i Göteborg. Det namnbytet, som var helt ologiskt från början, betalade man en hel del pengar för. 

Jag är glad att laget i mitt hjärta har en arena som inte byter namn när man nu renoverar den. Det är ingen bank som kommer ge namn åt den och inget bryggeri heller. Speciellt inte när man tvingar in ordet alkoholfri i namnet på en arena som inte kommer vara just det. Det borde ju vara falsk marknadsföring. 

