Molnfri himmel och sol hälsade mig denna dag. En stor dag för mig och en ännu större dag för våra elever. Min första student som lärare och deras stora dag. Något de kommer minnas resten av sina liv. I alla fall delar av den. 

  
Jag började dagen med att vara hårdför vakt vid entrén. Ingen allohol in på skolan. Och det var inte jättemånga som försökte. I alla fall inte under min timme. Sen en busstur till Tylöhus för brunch och utdelning av Näringslivets stipendiefond till några lyckliga elever. Det var ju inte fel med en hotellfrukost med utsikt över Tylön. 

Sen tillbaka och betygsutdelning innan det var dags för en avslutning i gymnastiksalen och sen utspring. 

Jag hade blivit förvarnad att ha hörselpropparna redo, det skulle bli högljutt och livat på alla sätt. Det blev det inte. Antingen hade de festat hela natten eller så väntade de tills de kom upp på flaken, för jag tror nog att jag kunde haft högre tempo. 

Men jag hoppas att de har fått sig en dag att minnas med glädje. Att det har kul och om de festar så hoppas jag de vaknar med huvudvärk och ett leende i morgon. Framtiden kan vänta till måndag. 

