Så är det nu äntligen semester, och den inleds med huvudvärk. Jag skulle egentligen varit på en fest för en kollega som slutar men jag insåg att den huvudvärk jag fått i eftermiddag skulle göra att jag inte skulle ha så trevligt. Istället ligger jag på soffan. 

Ett vykortsmysterium löst! Det visar sig att mina morföräldrar inte bara gillade papper, frimärken och annat. De hade lite siffernörderi för sig också. Jag hittade ju ett vykort från 1945, poststämplat den 12 mars, där de skrivit en hälsning med anledning av dagens filatelistiska betydelse. 

Jag postade en fråga på ett forum vad det var som var så speciellt med den dagen. Svaret kom ganska snabbt. Det är inte så ofta som poststämplarna bildar 1,2,3,4,5. 12/3 -45. Det finns tydligen en hel del sådana kort som är skickade av just den anledningen. 

