Allt var upplagt för en snabb avfärd. Det var i stort sett bara neccesären som skulle ner sen ut med allt i bilen och sen skulle det bara vara att starta och köra. Katterna låg och sov i fåtöljen och hade ingen aning om vad som skulle ske. 

Men lagom till att jag hade gjort mig i ordning och fått ut allt, utom katterna, så hade det anat vad som var på väg att hända. Det spelade ingen roll att buren varit framme ett par dagar, när det var skarpt läge så smet de under bokhyllor och skrivbord för att inte synas. 

Så jag satte mig i fåtöljen och pillade lite på mobilen för att få det att verka som verka som vilken förmiddag aom helst. Elvis kom och la sig i knät men Strindberg, som måste fångas in först, låg på soffan. Såg ut som att han sov men ögonen var inte helt slutna och han var redo att smita så fort jag gjorde en ansats att röra på mig. 

Så jag flyttade över till soffan och kollade på The new girl. Då försvann Strindberg in under fåtöljen. Efter ett avsnitt hade jag fått nog. Jag trängde in honom i ett hörn och när han försökte ta sig upp på soffan fick jag tag över ryggen på honom. Han borrade ner klorna i soffan men förstod ganska snart att slaget var förlorat. När jag fått ner honom i buren så var Elvis borta. 

Han är i regel mer lätt fångad och denna gång hade han gömt sig i vaskskåpet. Med bara en väg ut så var det knte så svårt att plocka honom och sen bar det av. 

