wax on wax off 
så stod jag där äntligen och gnuggade vax över bilen. Nu regnar det och jag kan snart se hur väl jag utfört mitt arbete. 

I övrigt kan jag säga att läsningen går utmärkt. Avslutade Mannen som slutade ljuga under dagen och är redan femtio sidor in i En bluffpilots bekännelse. 

Boken om Sture Bergwall och hur han medicinerades och mer eller mindre leddes in till tron att han tagit livet av massor med människor är fascinerande. Hur så många kan gå så långt och tro så starkt på något så absurt är en gåta. 

Tonen i inledningen av En bliffpilots bekännelse andas kaxig tonåring. Det kommer säkerligen bli en bra berättelse om ett antal år då det flygs utan utbildning. Men just nu stör skrytet en hel del. Det blir lite för mycket, man släpps inte in, åtminstone inte än. 

Vattnet pärlar sig fint över den numer tämligen klartöda lacken. Tänk vad tillfredsställande ett regn kan vara ändå. 

