Efter en dag på vägarna är det skönt att slappna av och fira in semestern som jag brukar. Normalt brukar jag dricka champagne när semestern börjar, oavsett om jag sitter på en uteservering eller om jag sitter hemma. Men i år blev det inte riktigt så i och med lunginflammtionen som jag drog på mig och den där på följande antibiotikakuren. Men nu sitter jag så här med en flaska i mina föräldrars förtält och det känns som att semestern har börjat. 

I morse packade jag mina väskor i bilen, såg till att katterna hade det de behöver och sen styrde jag mot hemmet. På vägen stannade jag i Ballingslöv och tog en kopp kaffe med en vän och spanade in vad de hade för kökslösningar. 

 luftigt kök

Mitt kök är ju aningen luftigt just nu och det ska bli spännande att se hur det blir när det är färdigt. Det var ju ett halvår, drygt, sedan jag valde luckor, kakel, tapeter och golv. Kan bli spännande att se. 

Ikväll lyfter jag mitt glas för semestern och för min vän som satsade på sin dröm och ville genomföra det som inte kan anses som mycket annat än en omöjlig uppgift, att återskapa en VM match och ännu mer specifikt ett mål från sagda match, och som nu har fått pengar för att kunna göra det. Grattis Johan! 

  

