Så igår var det semifinal i U21-EM, vi såg andra halvlek när jag satt hos vänner och skulle spela kort. Deras barn, som höll på att somna, blev något förskräkta när jag jublade. De är inte vana med personer som tittar på sport med inlevelse i det hemmet. Men det hela löste ju sig. 

Så den här dagen har det inte blivit så mycket gjort. De där kvällarna i Olofström brukar sluta onyktert på småtimmarna, även om vi denna gången var förhållandevis nyktra. 

Jag skulle ju köra hem till mina föräldrars hus och se till Elvis och Strindberg som har varit ensamma och vaktat huset. Så nu blir det ett dygn här innan det bär av till husvagnen igen. Sommaren ska ju komma igång nu i veckan sägs det ju. 

En vecka har jag varit här nu, det börjar kännas bökigt att leva ur en resväska men det går bra trots allt. Två veckor kvar innan jag får åka hem och börja röja. 

