Immeln Sjö Vackert 
När jag skulle ta mig från hemmet till campingen där mina föräldrar har sin husvagn så tog jag inte den rakaste vägen. Det var en sådan dag när jag kände att jag ville köra andra hållet. Åka förbi Ivösjön och genom orter som Kaffatorp, förbi skylten till Alltidhult och över Halabron. Småvägar som går nära vattnet och där det ibland är tveksamt om man kan mötas. 

Det är en mycket längre väg men också en mycket vackrare. Det är precis som när jag går till jobbet, jag går inte kortaste vägen för den längre vägen är så mycket trevligare att gå. Tar jag bilen är det kortaste vägen som gäller, finns inte så mycket fina vägar genom stan till jobbet. 

Annars har jag suttit och blivit mer och mer uppslukad av boken Gone girl av Gillian Flynn. Fantasiskt spännande och välskriven bok. Har bara hunnit genom halva än så länge men jag har svårt att se hur den skulle kunna falla ihop nu. 

